مهیار علیزاده آهنگساز جوان از آماده سازی قطعه ای برای یك سریال در ژانر وحشت خبر داد كه با فضای این روزهای كرونایی جامعه هم سنخ شده است.


آماده‌سازی موسیقی سریالی در ژانر وحشت با فضای روزهای كرونایی

مهیار علیزاده آهنگساز جوان از آماده سازی قطعه ای برای یك سریال در ژانر وحشت خبر داد كه با فضای این روزهای كرونایی جامعه هم سنخ شده است.
مهیار علیزاده كه مهمان منصور ضابطیان در برنامه «پنجشنبه جمعه» بود، جمعه شب 11 مهر در پاسخ به این پرسش كه اوضاع موسیقی را در زمان همه گیری كرونا چطور ارزیابی می كند، گفت: به شخصه برای من فرصتی ایجاد كرد تا بتوانم به كارهای نیمه تمام و پروژه های عقب افتاده ام سر و سامانی بدهم و پیش تولید یكی دو تا از كارهای جدیدم را آغاز كردم.

وی اضافه كرد: قطعه ای را به صورت آزمایشی برای سریالی با ژانر ترس و وحشت آماده كرده بودم كه نهایی شد ولی چند وقت پیش از آنجایی كه علاقه خاصی به این قطعه داشتم، در حال مرور آن با خودم بودم كه ناگاه احساس كردم فضای این قطعه هم سنخ فضای امروز كرونایی جامعه هست.

علیزاده بیان كرد: به همین جهت این قطعه بی كلام را دوباره ویرایش كردم و ساختم، جالب آن كه مورد تقدیر و تحسین یكی از ارگان های سازمان سلامت جهانی هم قرار گرفت اما با توجه به شرایط نامساعد و مشكلات كشور پس از كرونا حتی كوچكترین صحبتی در مورد آن در فضای مجازی نكردم. امیدوارم هر چه زودتر این بیماری رخت بركند ولی مطمئنا من برایش دیگر قطعه ای نخواهم ساخت.

این آهنگساز جوان درباره علت استقبال بیشتر مخاطبان از آلبوم «دخت پری وار» كه با صدای علیرضا قربانی اجرا شد، اینگونه توضیح داد: من و علیرضا قربانی در آلبوم «حریق خزان» نیز همكاری داشتیم كه مورد استقبال بسیاری از هنر دوستان قرار گرفت اما در آلبوم «دخت پری وار» قطعه ای از سریال «پرده نشین» با همین نام جای گرفت كه باعث شد این قطعه در هنگام پخش به كرات شنیده شود علی الخصوص كه این بار شنوندگان در انتظار شنیدن آلبومی دیگر از همكاری من و علیرضا بودند.

وی ادامه داد: شاید از دیگر دلایل قوت آن آلبوم ها آزادی بی حد و حصر من در ساخت موسیقی ام بود كه حال چنین اتفاقی دیگر رخ نمی دهد، در آن زمان كه من درگیر ساخت آلبوم «حریق خزان» بودم تمام فكر و ذكرم بر قطعات بود ولی متاسفانه امروز به مسائلی نظیر اینكه جامعه چه برخوردی با قطعات من خواهد داشت فكر می كنم كه باعث تقابل روحی من و جامعه ام می شود.

نامزد دریافت جایزه بهترین موسیقی تیتراژ فیلم و سریال برای سریال «پرده نشین» در پانزدهمین جشن حافظ با ابراز تاسف از نگاه اغراق آمیز مخاطب به مسائل و حاشیه های ایجاد شده یادآور شد: كافی است یك عنصر نامطلوب در اثر هویدا شود، این باعث می شود هنرمند نتواند به صورت بكر و هنری به سوژه و موضوع خود بپردازد خصوصا كه در این مواقع خواننده خود را در موضوع دخالت نخواهد داد، همانطور كه در سینما تمام تیرها رو به سیبل كارگردان است در موسیقی نیز تمام اشكالات را منتسب به آهنگساز می دانند. همین امر باعث میشود پای شما برای قدم های دیگر سست شود و از آن به بعد با احتیاط بیشتری به جلو بروی.

برنده جایزه باربد بهترین آهنگسازی موسیقی ایرانی با كلام در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر برای آلبوم «دخت پری وار» علت انتخاب شعر زیبای دكتر محمدعلی اسلامی ندوشن را در این قطعه چنین بیان كرد: تمام قطعات این آلبوم به جز دو الی سه قطعه به انتخاب خود علیرضا قربانی بود و او درخواست ساخت موسیقی برای این اشعار را به من داد، هر چند قطعه «صبح آزادی» كه شعر آن سروده اقای ابتهاج است بیشتر مورد علاقه من است ولی شعر آقای اسلامی از مدت ها پیش علیرضا قربانی را به خود درگیر كرده بود و حتی بعضی اوقات آن ها را با خود زمزمه میكرد. جالب آن كه ما تا چند دقیقه قبل از انتشار آلبوم حتی اسم آلبوم را هم نمی‌دانستیم ولی الحق كه اسم زیباییست.

مرتبط با این خبر

  • در تازه‌ترین كنسرت اركستر ملی چه گذشت؟

  • ضیافت سازهای ایرانی

  • «دلكوكِ» فصل بهار از 20 خرداد آغاز می‌شود

  • عثمان محمدپرست

  • برنامه كنسرت‌های لاكچری!

  • چند عیدانه در آغاز دهه ولایت

  • كیوان ساكت در تالار وحدت درخشید

  • كنسرت‌های علیرضا قربانی 4 شب دیگر تمدید شد

  • مهین زرین‌پنجه آهنگساز و نوازنده پیانو درگذشت

  • سرود «یك جمع مهربان» در استان فارس