پروژه موسیقایی «بخشش» با تركیب سازهای تنبور و كوارتت زهی و در قالب تجربه‌ای نو از تلفیق موسیقی ایرانی و غربی به آهنگسازی و تنظیم محمد قشقایی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گفته دست‌اندركاران پروژه، آهنگ «بخشش» قطعه‌ای داستانی است كه مراحل مختلفی از احساسات انسانی را به تصویر می‌كشد؛ از تنهایی و آغاز یك ماجرا، تا اوج هیجان، پایان ماجرا، و در نهایت، بخشش و رهایی. این قطعه، با تركیب پیچیده‌ای از سازهای ایرانی و غربی، توانسته هارمونی خاصی از موسیقی ایران و غرب را به نمایش بگذارد.

محمد قشقایی آهنگساز و تنظیم‌كننده این قطعه برای ساز تنبور و كوارتت زهی بوده و تلاش كرده تا فضایی تازه از تلفیق‌های موسیقایی را تجربه كند.

این هنرمند درباره تلفیق تنبور با كوارتت زهی (ویولن، ویولا و ویلنسل) گفت: تا كنون آثار كمی در تلفیق تنبور با سازهای غربی شنیده‌ایم، اما هدف من این است كه هر نت و هر چندصدایی در این قطعه، قابل دفاع و توضیح باشد. این جدیت و نگرش جدید می‌تواند افق‌های تازه‌ای را در موسیقی تلفیقی ایرانی ایجاد كند.

محمد حسین زهتابچی ویولا، نرگس رحمانی ویولن، علی سیل سپور ویلن و جهان عیدانی ویلنسل گروه نوازندگان پروژه هستند. این در حالی است كه ضبط این اثرنیز با همكاری استودیو سرنا و ضبط سازهای ویلن، ویولا و ویلنسل در استودیو كوشا صرافی گهر انجام شده كه ناظر ضبط آن شایان كریمی‌نژاد است.

مرتبط با این خبر

  • «سلام» با صدای محمد اصفهانی منتشر شد

  • سرودی كه با 48 ساعت كار در تاریخ ماند

  • ماجرای لغو كنسرت‌ها در برج میلاد

  • همراهی علی زندوكیلی در یك رویداد تخصصی آواز

  • آروین صداقت‌كیش كتاب «موسیقی كلاسیك ایرانی» را منتشر كرد

  • چیستا غریب نوازنده و مدرس پیشكسوت پیانونوازی درگذشت

  • جشنواره موسیقی «بیت و حیران» در سردشت

  • گروه «زنده‌رود» در تالار رودكی روی صحنه می‌رود

  • نوای «ای ایران» از تبریز برخاست

  • «هم نوازان فاخته» به سن‌ پترزبورگ رسیدند