«پرواز خیال» عنوان یكی از تازهترین آثار منتشر شده در فرآیند تولید و عرضه آثار موسیقایی است كه نسخه مجازی آن طی روزهای گذشته توسط مركز موسیقی حوزه هنری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
سرپرست گروه فردای جام گفت: نخستین جشنواره موسیقی فجر در خراسان رضوی فرصتی دیرهنگام اما ارزشمند با تركیبی از حسرت و امید برای هنرمندان موسیقی است.
نوحه «شوریده و شیدای توأم»، در آواز بیات اصفهان و بخشهایی از آن، در دستگاه نوا ساخته شده است كه یكی از تمایزات و نوآوریهای برجسته آن استفاده از متغیرهای سازنده موسیقی پاپ است.
تازهترین اثر پروژه «تار و تاریخ» با عنوان «خمار مستی» به آهنگسازی میدیا فرجنژاد در شهرستان سرخه در استان سمنان ضبط شده است.
«رستگار» عنوان یكی از تازهترین آثار منتشرشده در بازار موسیقی است كه به تازگی با هنرمندی علی افضلی نوازنده موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
آلبوم «شوقانه» از مجموعه آلبومهای «نوای دوست» به آهنگسازی فرهاد مشتاق در ژانر موسیقی ایرانی در قالب یك اثر بیكلام پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
با آغاز ماه مبارك رمضان، پخش سریال در تلویزیون از جایگاه ویژهای برخوردار است. تاكنون چهار سریال به عنوان گزینه اصلی پخش در رمضان 1400 معرفی شدهاند؛ مجموعه هایی كه موسیقی بخش مهمی از ساختار آنها را شامل می شود.
حمیدرضا آذرنگ در نمایشنامه «ترن» حرفهایی از دیروز تا امروز ما میزند ؛ از ارج نهادن به شأن خانواده شهدا تا فراموش نكردن آنهایی كه از نزدیك و دور در این جبههها حضور داشتند؛ یعنی شهدا، ایثارگران و خانوادههایشان.
پوئم سمفونی «ناصر» را میتوان از آثار برجسته موسیقی توصیفی دانست، داستانی با آغاز و انجام، با شخصیتپردازی و فضاسازی، با پیرنگ موسیقایی و داستانی شامل گره افكنی، گسترش، تعلیق، نقطه اوج و گرهگشایی در این موسیقی روایت میشود.
نماهنگ «سرباز گمنام» در سالروز میلاد امام زمان(عج) با ادای احترام به غیرت و گمنامی سربازان میدان «امنیت» و «سلامت» منتشر شد.
گروه موسیقی «تارك» كنسرتی را با عنوان «زمستان» در تالار رودكی روی صحنه میبرد. كنسرت «ژوران» در دو بخش مقامی و محلی فولكلور اجرا میشود.
یقینا محمد نوری از معدود خوانندگانی بود كه به تلفیقی درست از موسیقی پاپ با موسیقی سنتی و محلی ایرانی رسید و در اغلب كارهای او میتوان این پیوند مستحكم، مطلوب و زیبای بین موسیقیهایی كه از نظر جغرافیایی هزاران فرسنگ با هم فاصله دارند را دید
حسین علیزاده گفت: اگر كسی شبیه كاوه دیلیمی در موسیقی ایرانی وجود داشت كه ظرایف شیوه استاد بنان را به خوبی درك كرده بود، قطعا بسیار ادعا داشت؛ در حالی كه دیلمی اینگونه نبود. دیلمی شیوه بنان را به خوبی اجرا می كرد.
علی جعفریپویان گفت: برای اركستر سمفونیك باید ساز خریده شود؛ ویولنهای پیشرفتهای در دنیا وجود دارد كه ما حسرت داشتنش را میخوریم.