نوحه «شوریده و شیدای توأم»، در آواز بیات اصفهان و بخشهایی از آن، در دستگاه نوا ساخته شده است كه یكی از تمایزات و نوآوریهای برجسته آن استفاده از متغیرهای سازنده موسیقی پاپ است.
حجت اشرف زاده خواننده موسیقی ایرانی طی روزهای پیش رو با اجرای پروژه «كنسرت پادكست وقت عاشقی» قرار است ایده جدیدی از اجرای زنده را به مخاطبان ارائه دهد.
آلبوم «جنون» به آهنگسازی مصطفی مومنیان، تنظیم برای اركستر نیما ایزدآبادی و خوانندگی علی مومنیان به مناسبت چهارصدمین سال درگذشت شیخ بهایی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
علیاكبر شهنازی (23 اردیبهشت 1276 – 26 اسفند 1363) موسیقیدان ایرانی و نوازندهٔ سرشناس تار بود.
آلبوم «ایران من» به آهنگسازی پیمان خازنی و خوانندگی علی رستمیان از هنرمندان پیشكسوت موسیقی ایرانی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
گفتگو با دكتر عماد توحیدی به مناسبت "روز عرس" سالروز درگذشت مولانا
دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرف هفته گذشته مجوز 59 آلبوم و تك آهنگ را صادر كرده است.
زندهیاد استاد منوچهر همایونپور به تاریخ یازده خرداد ماه 1303 خورشیدی در بروجرد تولد یافت كه خاستگاه اندیشمندانی چون زندهیاد دكتر عبدالحسین زرینكوب و دكتر سید جعفر شهیدی نیز هست. (1303-1385)
تاریخ جدید زمان برگزاری مراسم پاسداشت شهدای هنرمند اعلام شد.
خالق آثار ماندگار موسیقیایی سینمای دفاع مقدس گفت: از مهمترین وظایف هنرمندان و نویسندگان و فرهیختگان جامعه به عنوان قشر نخبه و اثرگذار این است كه رد آثار خود به شهدای هنرمند بیشتر بپردازند.
آلبوم موسیقی «پیدای پنهان» به خوانندگی شاهد سبحانفر رونمایی شد.
خبرگزاری فارس: نوحهخوانان جوان باید دستگاههای موسیقی را خوب بشناسد/ برداشتهای سلیقهای از اشعار عاشورایی بامداد فلاحتی گفت: نوحهخوانان جوان باید دستگاههای موسیقی را خوب بشناسد و متأسفانه در برخی موارد ملودیهای قوی داریم ولی شعر خوب نم
كتاب «سلام» شامل شانزده قطعه برای سهتار؛ اثری از زندهیاد استاد حسن كسائی توسط انتشارات هنر موسیقی منتشر شد.
حسین علیزاده: ثروتِ هنرِ ما غنیتر از نفت ماست/ هومان اسعدی برای ششمین بار دبیر جشنواره جوان شد.یازدهمین جشنواره موسیقی جوان با معرفی 258 برگزیده در سه شاخۀ «موسیقی دستگاهی»، «كلاسیك» و «نواحی» به پایان رسید و هومن اسعدی برای ششمین بار دبیر
اپرای خیام از برخی جهات اثری متفاوت و رو به جلو در كارنامه غریبپور به حساب میآید، خصوصا پس از دو اپرای پیشین یعنی «حافط» و «سعدی» كه آنچنان كه توقع میرفت نتوانستند خاطره اپرای مولانا را زنده كنند.
اپرای خیام از برخی جهات اثری متفاوت و رو به جلو در كارنامه غریب پور به حساب می آید، خصوصا پس از دو اپرای پیشین یعنی حافط و سعدی كه آنچنان كه توقع می رفت نتوانستند خاطره اپرای مولانا را زنده كنند.